Tijdens de aftrap van het studiejaar bij Fontys Academy of the Arts maakte ik deze video. In de ochtend filmen en diezelfde dag monteren, zodat de video ’s middags kon worden verspreid op de Socials.
Voor de Deeltijdstudie Accountancy van Avans Hogeschool maakte ik een wervingsvideo. Een klassieke testimonial waar een student vertelt wat hij van de opleiding vindt en een docent vertelt wat je kan verwachten.
Hbo Bouw Award 2024
Deze maand bracht ik verschillende afstudeerprojecten in beeld bij Avans Hogeschool.
Verschillende afstudeerprojecten waren genomineerd voor de Hbo Bouw Award 2024. De prijs voor het beste, meest prestigieuze afstudeerproject van de opleidingen Bouwkunde, Civiele Techniek en Ruimtelijke Ontwikkeling.
Onder de noemer “Student Talks” maakte ik deze maand een serie video’s waarin studenten inhoudelijk in gesprek gaan met elkaar over hun opleiding. De video’s geven studiekiezers, die al verder in het oriëntatieproces zitten, een inkijkje binnen de opleiding. Hoe zijn de docenten? Wat leer je? Hoe zien de lessen er uit? Wat moet je leuk vinden? Dit zijn allemaal vragen waar de studenten in de video’s antwoord op geven. In totaal maakte ik voor de vier opleidingen elk 6 video’s.
Deze maand druk bezig een aantal opleidingen van Fontys Hogeschool in beeld te brengen.
Ik maak korte flitsende video’s voor de 4 opleidingen van de Academy for the Creative Economy. De video’s zijn bedoeld om de studiekiezers in een korte tijd de sfeer binnen de opleiding te laten zien.
Ook maakte ik opnames voor content die nog geëdit moet worden komende weken.
En ik verzorgde de fotografie zodat de beeldbank weer kan worden aangevuld met verse fotos’s, passend bij de video’s.
Deze maand was ik veel in de studio te vinden voor het maken van een aantal onboarding video’s. Voor de verschillende methodes van Uitgeverij Malmberg maak ik video’s. In een studio setting geven de methodespecialisten van Malmberg nuttige informatie aan de gebruikers van de verschillende methodes. Ze worden meegenomen in de online leeromgeving en de verschillende functionaliteiten worden in beeld gebracht. Van het materiaal worden verschillende varianten gemaakt, teasers voor op social media, clips voor in de nieuwsbrief en een lange versie die in een webinar omgeving wordt aangeboden.
Ik mocht mee op pad met De Experimenten Bus van Avans Hogeschool om deze reportage te maken. Door middel van proefjes worden de leerlingen geholpen in hun profielkeuze.
Afgelopen herfst maakte ik een reportage over het Advanced Textile Program in het TextielMuseum. Twee weken lang was ik te gast in het TextielLab tussen allemaal geweldige machines en gepassioneerde textiel liefhebbers. "Textile Heaven" Heel leuk om al deze bevlogen mensen voor de camera te interviewen en hun creaties te filmen. Dit is een korte trailer van de reportage.
Om studiekiezers te laten zien wat je kan worden met de studie Milieukunde aan Avans Hogeschool was ik te gast bij idverde NL waar Alumnus Klaas Daalderop bezig is om de stad groener te maken.
In oktober is het “Dag van de Leraar”. Voor Uitgeverij Malmberg ging ik met het team van marketeers op roadtrip om een video te maken. We gingen langs bij scholen en vroegen mensen op straat: wie was jouw favoriete leraar? Dit resulteerde in een leuke vox pop video. Van deze video werden vervolgens diverse deliverables ge-edit, voor Instagram, LinkedIn en YouTube preroll.
Voor de Bibliotheek AanZet maak ik een video waarin ik de verschillende vestigingen en doelgroepen in beeld breng. Gewapend met drone en camera, maakte ik een roadtrip langs de verschillende vestigingen. Het resultaat is een video waarbij je als kijker in vogelvlucht ziet wat ze bij AanZet doen, voor welke mensen ze het doen en in welk gebied ze werken.
Voor het Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT (huidige naam SURF) bracht ik een 8-tal verhalen in beeld doormiddel van storytelling. Het project in deze video heet Pleitvrij. PleitVrij is een samenwerkingsverband tussen de Vrije Universiteit Amsterdam, Rijksuniversiteit Groningen en Universiteit Utrecht. Met Virtual Reality maken de universiteiten het voor hun studenten (Rechten) mogelijk om hun spreekvaardigheid te oefenen in een virtuele rechtbank.
Wat kun je worden met de HBO opleiding Communicatie, om die vraag te beantwoorden maakte ik deze testimonial video bij Reclame bureau Debt. Alumnus Terence verteld over zijn werk en blikt terug op zijn studie in deze korte video gemaakt voor studentenwerving.
Voor de HBO studies Bouwkunde, Civiele Techniek, Ruimtelijke ontwikkeling en Bouwtechnische bedrijfskunde maakte ik 4 opleidingsvideo’s waarin de studenten in 2 minuten vertellen over de belangrijkste eigenschappen deze opleidingen. Hieronder een voorbeeld van de studie Bouwkunde.
Voor het GET-Lab van Avans Hogeschool maak ik een serie video’s over zorgtechnologie. Ditmaal maakte ik een korte video over de Vein Viewer, een apparaat waarmee je aders kan opsporen. Leuk om te zien hoe al deze nieuwe technieken het werk van de zorgprofessionals gemakkelijker maakt.
Voor Avans Hogeschool maakte deze Aftermovie van het Career Event van de HBO studie Ondernemerschap en Retail Management. Reporter student Luuk neemt ons mee door het evenement en interviewt de stakeholders.
Voor het Career Event van Avans Hogeschool Academie voor Life Science & Technology maakte ik deze aftermovie. Ik maakte 2 edits, 1 voor werving van nieuwe studenten, dus met de focus op hoeveel banenkansen er zijn voor afstudeerders en een 2e versie om deelnemers te werven, dus vooral gericht op wat de bedrijven er aan hebben. Deze laatste versie is hier te zien:
Hoe is het om als VWO student in te stromen op het HBO? Die vraag stelde ik aan 3 studenten van de Chemie opleiding bij Avans Hogeschool. De uiteindelijke testimonial video helpt studenten een beeld te krijgen hoe de instroom vanuit het VWO zal verlopen.
Voor de methode Bravoure van Uitgeverij Malmberg ben ik bezig met een aantal videoproducties. We maken verschillende onboarding video’s waar docenten uitleg krijgen over de methode. Maar ook gingen we op pad om enthousiaste gebruikers te interviewen met als eindproduct een Testimonial video. In deze video vertelt docent Elise hoe het is om met de methode Bravoure te werken.
Deze maand maakte ik een reportage over het project Lerend Netwerk Biobouwers. Een project van Interreg Vlaanderen-Nederland. Het project zet zich in voor de ontwikkeling van een innovatieve, praktijkgerichte onderwijsmethode voor de bouwsector. 5 Vlaamse en Nederlandse partners gaan, samen met vele stakeholders uit de bouwsector, tot het einde van 2022 werken aan deze toekomstbestendige, innovatieve onderwijsmethode. Daarvoor worden hiaten tussen vraag en aanbod in kaart gebracht en grensoverschrijdende pilots ingericht waarin nieuwe methodes worden getest. Het project is een samenwerking van Avans Hogeschool, Bouwmensen Zuidwest BV, HOGENT, HZ University of Applied Sciences en Gent University.
Samen met Eline en Laurens, 2 scheikunde docenten van Avans Hogeschool, ben ik bezig een Youtube kanaal genaamd De Labtijgers op te zetten. We maken korte video’s waar scheikundige experimenten op een toegankelijke manier worden uitgelegd. De doelgroep is middelbare scholieren en de bedoeling is om het vooroordeel dat scheikunde saai is weg te nemen en ze enthousiast te maken voor het vak scheikunde.
Deze zomer had Isolde Venrooy een werkperiode bij De Fabriek Eindhoven. Ik maakte een korte documentaire over haar werkperiode en bezocht haar in haar atelier en moestuin in Nijmegen om zo haar beroepspraktijk als kunstenaar in beeld te brengen.
Voor de Fabriek in Eindhoven maak ik portretten van de kunstenaars die er een werkperiode hebben. Deze zomer maakte ik een Portret van Eleye Boerenkamps. Voor Eleye Boerenkamps is haar jeugd de inspiratiebron geweest voor het werk dat bij de tentoonstelling Family Works te zien is. De persoonlijke herinneringen en familiegeschiedenis van Eleye zie je terug in bijzondere creaties. Foto- en videomateriaal van haar jeugd en familie in Deurne wordt gecombineerd met verschillende materialen en technieken.
Nog net voor de vakantie maakte ik deze Testimonial video met internationale studenten van de minor: Water Management, Ecosystems & Climate Change. Fijn om te zien dat deze jonge mensen zich willen inzetten voor een beter milieu.
Voor een nieuwe video in de serie Alumni Verhalen voor Avans Hogeschool was ik te gast bij Mewit B.V. in Eindhoven waar we Kevin Scholten filmden. In de video verteld Kevin over zijn werk en blikt hij terug op de studie Elektrotechniek bij Avans University of Applied Sciences.
Voor Avans Hogeschool maak ik een aantal korte pitch video’s waarin ik afstudeerprojecten in beeld breng. Zes afstudeerkoppels worden op basis van hun afstudeerwerk genomineerd voor de Bouw en Infra Award. Hieronder het project van Jeroen & Ertug.
Voor het GET-Lab van Avans Hogeschool maak ik een serie testimonial video’s over zorgtechnologie. Zo was ik te gast bij Somnox in Rotterdam, waar ze slaaprobots maken. In deze video ligt de focus op de meerwaarde van het werken met studenten in bijvoorbeeld stage- of afstudeeropdrachten.
Voor het Lectoraat Nieuwe Materialen en hun Toepassing heb ik een reportage gemaakt op de Kunstacademie waar studenten bezig zijn met het maken van een festival tent met gebruikmaking van duurzame materialen.
Voor de Associate Degrees opleidingen van Avans Hogeschool maakte ik 17 opleidingsvideo’s voor studentenwerving. De video’s hebben allemaal hetzelfde format, waarbij we in een studio setting de studenten vragen laten beantwoorden die op kaartjes gedrukt zijn. Op deze manier is er een mooie eenheid in de video’s en konden we ook in Corona tijd met voldoende afstand de video’s produceren.
Voor het GET-Lab van Avans Hogeschool maak ik een serie testimonial video’s over zorgtechnologie. De nieuwste snufjes en gadgets op gebied van zorg komen hier aan bod. In deze video is te zien hoe studenten oefenen met het analyseren van bewegingen. Ze gebruiken hiervoor de app Sportslapp. Door middel van Motion Capturing kunnen ze de bewegingen bekijken en analyseren.
Momenteel maak ik een aantal opleidingsvideo’s voor de Academie voor Deeltijd. Hieronder een teaser voor de opleiding Communicatie. Een portret van Stanley, die doormiddel van de deeltijdopleiding de switch maakt naar een andere functie binnen de politie.
Ik was deze maand te gast bij Interscience voor een Alumniportret. In totaal maak ik 10 portretten die het hele uitstroomprofiel van de Chemie opleiding aan Avans Hogeschool in beeld brengen.
Voor het Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT (tegenwoordig SURF) leg ik verschillende verhalen van mooie voorbeelden vast door middel van een video reportage. Voor deze video was ik te gast bij het Radboudumc. Door Corona kwam het praktijkonderwijs in gevaar. Er moest in korte tijd overgegaan worden naar onderwijs op afstand. Er werd een VR en H5P onderwijsmethode ontwikkeld zodat studenten op plekken mee kunnen kijken waar ze normaal geen toegang zouden hebben. In deze testimonial video vertellen de betrokkenen over het project.
Voor het Avans Ondernemers Centrum maakte ik een aftermovie van het Avans Ondernemer van het Jaar Event. Samen met 2 reporter studenten maakten ik deze leuke video.
Voor de videoserie Alumni Verhalen die ik maak voor Avans Hogeschool was ik te gast bij Sonneveld Group B.V. waar ik een rondleiding kreeg van Alumnus Isabelle Quartel. Leuk om te zien welk denkwerk en welke technologie er voorafgaan bij het maken van een brood.
Afgelopen tijd veel bezig met het filmen van Alumni verhalen. Iets wat gelukkig nog prima kan in deze tijd! (Corona) Een oud-student laten vertellen over zijn of haar werk is een mooie manier om aan een studiekiezer te laten zien of een bepaalde opleiding bij je past. Ook voor de filmmaker is het erg leuk bij al deze verschillende bedrijven even te mogen kijken. Van het filmmateriaal maak ik verschillende edit's van verschillende lengtes, zodat er voor elke doel een passende video is. Ditmaal was ik voor de opleiding Business Innovation te gast bij oud-student Sonne van Brand Loyalty, waar ze zich bezighouden met het bedenken van spaaracties.
Voor een Alumni Portret was ik te gast bij Altena, een bedrijf wat chemische installaties reinigt, Timo werkt daar als Chemisch Technoloog en hij vertelde mij over zijn werk en wat er allemaal bij komt kijken. Ook was hij erg enthousiast over zijn studie, wat resulteerde in een leuke testimonial.
Deze maand maak ik een aantal ondernemers portretten op het bedrijventerrein Stek in Breda. Stek is een creatief bedrijventerrein waar ondernemers samen toekomstbewust innoveren. Mijn opdracht was een aantal van deze ondernemers te portretteren met als eindproduct hele korte filmpjes van 1 minuut.
In de reeks alumnivideo’s heb ik deze maand Siham geïnterviewd bij de Jumbo. Siham werkte al langer in de supermarkt maar om filiaalmanager te worden heeft ze de duale opleiding Ondernemerschap en Retail Management gevolgd.
Deze maand film ik een aantal alumni van de opleiding Ondernemerschap en Retail Management Deeltijd. Ik was te gast bij Praxis om met Johan terug te blikken op zijn studie. Dit resulteerde weer in een leuke testimonial video.
Voor de accreditatie van St. Joost School of Art & Design is mij gevraagd 10 videoportretten van net afgestudeerde studenten te maken. De video’s worden in een carrousel gedraaid om zo tijdens de accreditatie te kunnen laten zien waar je zoal terecht komt. Ook draaien de video’s op Open dagen, zodat de studiekiezer een beeld krijgt bij het werkveld van de studie. De video die hieronder staat is de testimonial van Jolein bij Mijksenaar in Amsterdam.
Omdat veel studenten al maanden niet op school zijn geweest vanwege thuis onderwijs werd me gevraagd een aantal video’s te maken waarbij we gingen kijken op de verschillende locaties van St. Joost School of Art & Design in Breda en ‘s‑Hertogenbosch. Samen met student reporter Luc ging ik op pad om te kijken wat er te doen was op de verschillende locaties en interviewden we medewerkers. Uiteraard op veilige afstand. De video’s werden gebruikt tijdens de online diploma-uitreiking, om zo op een leuke manier het jaar af te sluiten.
Omdat het tijdens de Corona pandemie niet mogelijk is om gebouwen te bezoeken, maak ik de laatste tijd veel rondleiding video’s. Met 2 studenten lopen we door het lege gebouw en laten we de highlights zien. Zodat de studiekiezer toch een beeld krijgt bij een locatie.
Omdat we midden in een pandemie zitten is er een grote behoefte om aan toekomstige studenten het schoolgebouw te laten zien, dus ging ik met Imane struinen door het lege gebouw van Avans Academie om de highligts te laten zien. Een nieuw genre is geboren: de gebouw-rondleiding-video.
Ik maakte een korte documentaire over het werk van kunstenares Ana Guedes. Ze doet een werkperiode bij de fabriek in Eindhoven en mij werd gevraagd een videoverslag en een trailer te maken van haar werkperiode.
Ik maakte een video over de Open dag van Avans Academie. Samen met 2 student reporters ging ik op pad met de vraag: Waarom zou je voor een Associate Degree kiezen?
Ik maakte een reportage over de Nationale Meewerkweek bij Avans Hogeschool. Voorzitter van het College van Bestuur Paul Rüpp werkt mee met medewerkers van het facilitair team en de schoonmaak, catering en afvalzorg.
Ik ben bezig met een serie waarbij studenten die een eigen onderneming hebben centraal staan. Doormiddel van storytelling brengen ik de studentenverhalen in beeld. Marit met haar bedrijf Vroeg Pieken stond deze maand op de agenda om gefilmd te worden.
Kunstacademie studenten van St. Joost School of Art & Design hebben voor de tentoonstelling 'Glans en Roest uit WO1' in Huis Doorn verschillende animaties en visuals gemaakt. Ik maakte deze reportage over het project.
Tijdens de AMX week gaan studenten bedrijven helpen met uiteenlopende vraagstukken. Samen met een student reporter ben ik 2 dagen meegegaan om een videoreportage te maken. Van het materiaal zijn uiteindelijk 3 edits gemaakt voor de verschillende doelgroepen: studenten, docenten, en werkveld. Dit is de edit voor docenten.
Om draagvlak te creëren voor het aankomende rookverbod bij Avans Hogeschool, maak ik een aantal video’s. In Vox-pop stijl (de stem van het volk) ga ik met de rokers in gesprek. De video’s worden op verschillende plekken ingezet, denk hierbij aan narrowcasting schermen in het gebouw intern op het intranet en ook op de socialmedia kanalen worden de video’s verspreid.